royalty free images

Sunday, December 13, 2009

Allah Maha Besar

semalam aku bsama 3 org teman keluar berjalan2...dgn erti kata lain keluar bergumbira! haha. segala program telah di rancang...tapi lain pula yang di laksanakan...Allah Maha Besar! merancang utk ke aquaria tapi paginya plan bertukar ke sogo. merancang utk naik tren ke sogo tapi kami hanya naik bas metro dan menapak ke sogo. view yg indah sepanjang jalan kaki :D...errr tapi agak panaz aa...kol 11 weh. sampai di sogo aku bsama dan teman berpecah dgn 2 teman yg len...mencari haluan masing2..ehe...kitorang nak g makan...yg dua lagi nak g soppin. namun plan bertukar lagi....aku dan teman yg berstatus adik keluar dari sogo dan menuju ke maju junction. makan nasi sizzling yang best! Allah Maha Besar!. jalan2 di maju junction keluar ke pertama complex - reject shop- kembali ke maju junction...sempat ada drama sebak...maaf ek..adik!
selesai agenda di maju junction kami kembali ke sogo...window shopping. Allah Maha Besar. bertemu seseorg yg di minati di tempat public tidak termasuk dalam plan kitorang.teruje!walaupun banyak kali dah bertemu...tapi bagi adik dia baru kali ini pernah bertemu. haha...muka terkejut x hengat!..lepak sekejap bersama Miss H amik2 gmbo sedas due...kemudian kitorang menuju ke masjid jamek amik tren ke klcc...hasrat nak tgk wyg..tapi sbb org terlalu ramai dan dah agak petang kitorang x jadi menonton...lepak kinokuniya dan berjalan2 di taman klcc...nyaman...erk walaupun banyak view yg kurang nyaman. haishhh...(kena ada booth tok imam a jaga kat taman tu...mcm2).
tepat jam 6.30 kami keluar dari klcc...menuju ke cm....Allah Maha Besar...x dirancang lagi...kami naik bas yg sama dgn teman yg terpisah sejak pagi tadi...wahhhh...bagaimanakahh...tanpa segala perancangan...segalanya tetap berjalan lancar dan menggembirakan.

Allah Maha Besar. Segala percaturan di dunia adalah dalam kuasa Allah. Allah menetapkan segala sesuatu. tugas kita adalah utk berusaha melaksanakannya dan tidak berputus asa dengan takdir Allah. Siapa kita untuk mempersoalkan ketentuan Allah...kita seorang hamba yang mpunyai kekuatan dengan berdoa meminta pada Allah. Allah Maha Besar.

ya apa yang terjadi semalam adalah perkara yg menggembirakan...bagaimana pula dgn beban yg tergalas...beban yang x tahu jalan penyelesaiannya...bukan kah Allah itu Maha Besar...perkara yg berat bg kita adalah mudah bagi Allah...meminta padaNya petunjuk utk segala perjalanan hidup...Dunia dan isinya adalah milik Allah..bebanan dan dugaan tanda Allah sayang...Allahuakbar!

No comments: