royalty free images

Friday, May 23, 2008

22 May 2008 6.30pm

traffic jam...selalu perkara ini terjadi di bandar2 yg sibuk...tapi kawasan umah aku jugak akan jam bila tibanya ari kamis...sebbnye hanya satu...pasar malam...haiya.melalui kawasan yg sesak yg hanya ada satu lane mmg sgt memenatkan dan memerlukan kesabaran yg tggi utk mengharungi kereta lori motorsikal dan manusia yg semangat soppin kat pasa malam tu....sesak sesak sesak! keh3...bukan ini yg aku mahu cerita.

aku lepak kat jln raya tu hmpir setengah jam...smpat le aku usha2 pgguna jln raya yg lain....

pgguna pertama yg menarik perhatian aku ialah pcik naik motorsikal yg ada belon2 dlm raga motornya.mula2 nampak belon tu hati aku berbelon2...kenape ye org suka bila tgk belon?kat pesta2 pun mesti ada belon...hmm so aku pun membuat andaian mgkin pcik ini melalui kawasan yg ada belon atau kat tempat dia ada pesta dan dia mgambil belon2 tersebut utk dibawa pulang utk anaknya....woahhhhh kasih seorg bapa. aku terfikir pula adakah anaknya akan gembira bila melihat belon tersebut?mcm mana kalau anaknya tak sukakan belon tersebut tapi nak belon yg ada pokodot2 atau yg ada gmbo katun ato xnak belon tapi nak keta mainan...woahhh sedihnye.pasti pcik tu akan rasa sedih....susah2 naik motorsikal dgn ada belon didlm raga motor skali anak nya tidak mahu.huwaaaa sedih...tetiba aku tersedar...adakah aku mghargai org yg selalu dekat dgn ku...

pgguna kedua...pemandu kereta bwm...aku tak tahu series yg mana...tapi keta bmw yg lawa gila the latest nye modellah wana itam lak tu...tetapi pemandunye langsung xde sivil...harap keta je lawa.sbb jam jadi keta mmg pjgggggggggggggggggggg gila.jln raya yg ada 4 lane dah jadi 5 lane..haiya.dgn selambanye keta bmw neh masuk lane lain senang ckp dia masuk lane yg nak kona ke kanan tapi sebenarnye dia nak pegi straight.so dia bagi le signal nak masuk lane yg nak straight tu...xberjaya.so dia ke depan sket.xberjaya jugak.last skali dia kena hon sbb keta blakang keta dia nak lalu.keh3...kesian dia.akhirnya dia terpaksa teruskan perjalanan dgn kona ke kanan...haiya pcik pikiokan org la lain kali.sume org nak cepat.sume org penat...tlglah ikut peraturan.jgn biar sbb anda jalan yg dah sesak jadi bertambah sesak.lu piki la sendiriiii!!!!lagi beso keta rupanya lagi kecik otaknye..huhu.sib baik aku pakai keta kecik je.

pgguna ke tiga....mcik naik motorsikal pmbocengnya anak yg baru balik dr skolah.mungkin anaknya skolah petang atau ada koko kat sekolah sbb tu balik lambat.agak susah utk seorg wanita bawa motorsikal sebenarnya.terkial2 mcik ni sbb keta kat depan dah tak ikut lane...dah block jalan...ada ruang nak lalu pun sempit sgt...huhu.anak yg kat blakang tu duduk saja diblakang.besarnya pggorbanan ibu bapa...susahnya hnya mereka yg rasa demi memberikan yg terbaik utk anak2nya...huhu.

pastu aku dah tak larat usha org....berbagai jenis spesis manusia sbnrnya idup kat muka bumi neh...mcm2 perangai...kaki dah lenguh tekan klac...mulut dah nyanyi2 wlaupun aku tak tau pun lirik..keh3...akhirnya berjaya jugak aku smpai umah.lepas ni nak beli kotobang ah...ari kamis senang sket nak balik umah.keh3.


****teladan yg dapat di ambil dari cite diatas adalah...sentiasa bersabar dan sygi ibu bapa anda.Bahagia selalu ye =)

6 comments:

Nazeera said...

Pengguna keempat..seorg bdk bwh umo yg mnaiki peugot..terhegeh2 bwk kete...spatutnye tekan brek,bdk tu tekan myak..jd b'laku lah kesenggukan kereta yg mksimum..lalu mnyodok sume kete yg brade ddpannye..lalu,jdlah keretaapi diats jln raye..bgitulah ragam manusia..eh..cam kisah naz jek..tp bkn peugot la..ekeke

akusue said...

woahhhhh naz kemudian selepas menyodok apa yg terjadi?sapa2 ada kena lempang x?

Hudd Pique Lovato said...

ermm..konfius....

akusue said...

hak2...hudd konpius mende?hehe

TepeT said...

lagi beso kete, lagi kecik otak...erm... tol tu...

Meooo Comicore Club said...

herm...