royalty free images

Friday, March 20, 2009

tak tahu nak letak tajuk hape!

post sblum ni bnyk tepek gmbo je...kenape? sbb nye...aku cuba nak berbicara melalui gmbo...setiap gmbo yg aku tepek ade ceritanya...tapi...heheh aku sorg je yg paham intepretasinya...tapi aku x kesah sbb ini blog aku.
membuat sesuatu keputusan bukannya mudah.nak2 lagi bila ada lbh dari satu pilihan.mana satu yang terbaik? hah itu yg kita tak tau.
menyerabutkan kepala hotak dgn kekeliruan.menyesakkan fikiran dgn berbagai2 pendapat.menyeksa jiwa utk memilih.maka wujudlah perkataan dilema.
sekiranya di lihat secara kasar...solusinya sgt mudah.tapi jika di lihat secara halus...bukan semudah yg diinginkan.setiap perkara harus di titikberatkan.tapi sebenarnya memikir secara keterlaluan adalah punca keserabutan.menyusahkan hidup...itu yg manusia suka lakukan.
sudah termaktub ajal, pertemuan dan rezeki itu di tetapkan Allah. diluar kawalan kita walau berusaha sedaya mungkin. dan sudah jadi resam manusia mmg lebih berbicara dari melakukannya. maka sia2 lah segala doa jika tak pernah berusaha.mengharapkan semua dtg bergolek saja.mana mungkin! tapi bila mula berusaha yg datang bertimpa2 adalah dugaan demi dugaan.kesabaran mula di uji. semangat mula kurang. di situ lah perlunya keyakinan. Allah itu ada...jd, jgn pernah lelah untuk tersenyum.titik.

No comments: