royalty free images

Thursday, April 2, 2009

apa aku sedang fikir?

melalui penulisan blog, ada org kata dpt memaparkan karakter seseorang itu.benarkah? mungkin blog aku yg celaru dengan entry yang pelbagai tajuk ini menampakkan juga aku sebagai seorg yg keliru.benarkah? yg aku pasti karakter manusia itu berbeza2.tidak mudah untuk seseorang itu mengesan apa org lain fikir kerana ternyata itu di luar kuasa manusia. kecuali lah kalau org itu di anugerahkan kuasa psikik dan mungkin mendalami ilmu kasyaf ataupun mungkin memiliki deria yg ke 6. ditekankan lagi di sini...aku hanya kata mungkin..kerana secara kasarnya memang sukar untuk mengetahui isi hati dan fikiran seseorg itu.betapa uniknya manusia ciptaan Allah. Subhanallah. Batas2 yg kita miliki itulah menunjukkan sifat kita sebagai seorg hamba Allah.


apa hubungannya dengan gambar yg dipaparkan, tajuk dan ayat2 di atas? hubungannya...mudah saja...melalui gmbar tersebut aku yakin sesiapa yg membaca n3 ini akan tahu apa yg aku sedang fikirkan.ya aku sedang fikirkan menu spageti. secara kiasannya, manusia akan tahu seseorg tu sedang berfikir tentang apa jika tuan punya badan itu sendiri memberitahu secara sengaja atau tidak sengaja. tapi jika hanya dengan gambaran yang di berikan manusia tidak boleh membuat kesimpulan bahawa perkara yang diberitahu itu adalah yg berada di fikiran seseorg itu(kerana ceritanya mungkin di tokok tambah dan mungkin auta belaka)...sememangnya manusia cuma nampak perkara yg dia boleh nampak, perkara yang menggunakan logik akalnya. tapi pelik pula bila ada segelintir manusia yg percaya sangat2 dengan perkara tahyul. keliru kah aku? ya, aku keliru kerana aku tidak faham. anda faham?oh ya perkara ghaib sekali2 tidak sama dgn perkara tahyul. jangan disalahertikan pula.


ohhh aku rasa seperti aku sudah meng'complicated'kan entry ini...apa yg aku fikirkan ketika ini mmg hanya spageti.itu saja.titik.

No comments: