royalty free images

Friday, May 22, 2009

semalam 21 May 2009

awal2 pagi sudah keluar rumah...nak tengok seseorg di MHI pun xsempat :D sampai awal di tempat kejadian.dah sampai2 tu kena pakai nametag.haha.dr 11pg smpai 2.30 ptg baru selesai.sambil tggu turn berbual2 dulu dgn org yg seangkatan di situ.ada jugak yg rupanya junior aku di uni dulu n ada sorg tu mbe se tuisyen.rase sedikit patriotik smlm sbb spjg masa cuba menghafal nama menteri dan teras yg terkandung dlm PIPP.sesi terakhir walau sempat wat babak menggigil (sabooo jelah!) aku bleh berbual dgn org yg berpangkat tuan di dlm bilik kejadian.dengan seikhlas hatinye mberi pndangan dan dgn seikhlas hati juga aku sengih mdgr sume jawapan dia.hua3.

selesai di situ agenda kedua bermain dalam kepale.informer mengatekan tiada tygn di Alor Star Mall yang mana agak bleh tahan sound system di situ.nak pergi time malam mesti xmemenuhi piawaian mak ayah aku. jadi aku memujuk pemandu yg ala2 F1 tu menukar arah ke Jitra. cdgn aku di persetujui sebulat suara.hua3.gembira hidup ini!



akhirnya dengan baju kurung ala2 ayu berwarna pink aku redah.masuk dan duduk dengan penuh berbunge di hati dan di baju (sbb baju aku pun berbunge2 gak).aku di seat tgh.sebelah kiri dan kanan aku ada 2 orang yg ada pertalian darah dengan ku.aku menonton dengan keluarga! syg nye x sempat balik tukau pakai tsirt yg khas dikeluarkan sempena SYURGA CINTA.haishhhhhh.



masih ingat n3 syurga cinta vs kiamat sudah dekat?haaaa cite ini sama sekali tidak sama dgn kiamat sudah dekat. dialog2 dlm filem ini bukan setakat dialog yg cikai2.ada sesetghnya benar2 menusuk kalbu.nak2 pula dilafazkan dr bibir cegu syuhadah.meleleh dengarrr.pada mulanya niat menonton adalah utk melihat pelakon wanita utama nya beraksi...tetapi sebaik sahaja filem ini bermula secara tidak langsungnya aku tertumpu pada jalan ceritanya.dalam erti kata lain, aku telah menonton filem, bukan nya menonton pelakon2nya.semuanya saling bergantung utk mjayakan filem tersebut.karakter2 dalam filem ini berpadu dan menjadi satu.masing2 ada kimia menyebabkan aku tidak nampak kelemahan atau kelebihan lakonan pelakon2nya,yang aku nampak adalah sebuah filem. paling aku tersentuh apabila irham membaca lafaz bismillah ketika mahu meneguk air yg haram di minum.subhanallah.Allah telah memberi hidayah dan panduan melalui Rasul2nya, melalui Al-Quran. Amalan2 baik kita yg diniatkan kerana Allah adalah ibadah.dan amalan2 baik ini lah yang akan mencegah kita kepada kemungkaran. penuh berharap agar sesiapa yg menonton filem ini akan terasa sesuatu di hujung cerita...terasa cinta.




"Syu..awak pernah bercinta?" "Pernah...cinta pada Allah, cinta pada Rasul, cinta pada keluarga, cinta pada teman2 dan yg paling penting cinta pada diri sendiri"
(baru tgk sekali, dialog xdpt di ingat dgn sempurna.p/s: k zeq tlg alter ayat ini...)


"kdg2 Allah sembunyikan matahari, didatangkan petir dan kilat, kita tertanya2 ke mana hilangnya matahari, rupa2nya Allah ingin memberi kita pelangi"
"andai seseorg itu hadir dalam hidup saya dan dia terpaksa meninggalkan saya krn sesuatu sebab..saya redha krn dia pernah membahagiakan saya.."

2 comments:

ZeQ said...

dh x hengat dialog tu x reti2..
pegi tgk lg smpi hapal sumer dialog.. ;)

::Hay_Lee:: said...

muehehe..i igt satu jek dialog..

'tak nak..besok jugak..S.A.B.A.R..saboo..'...ekekkekee...