royalty free images

Friday, February 15, 2008

cerita2(cite) aku

aku ada 2 3 cite nak tulis kat cni tapi sbb aku tak sempat sebelum2 ni nak masuk blog aku so aku combine kan sume cite yg aku nak cite;


cite pertama

tajuk:days b4 n after raya cina
watak utama:miss N


miss N pergi keje spt biasa dgn semgt berkobar2 sbb nak cuti bnyk hari.smpai tgh hari dlm kol 12 gitu miss N dapat call suh pi satu tempat.miss N tak kesah ikut je kehendak sorg makcik L(nama terpaksa dipalsukan).sesampai nye miss N kat sana...so miss N wat la benda yg disuruh.terpaksa atau tak miss N kena la jugak buat...uhuk.esok nya miss N di suruh dtg ke situ lagi.miss N pergi.keje keje keje dan keje sehingga tak sempat nak berpiki.sebuk smpai miss N nye otak jam...haha.pastu cuti raya cina.hoyeay!hoyeay!.tapi ternyata kegembiraan miss N berakhir sbaik saja cuti raya cina abeh...uhuk dan skali lagi miss N di gesa ke sana lagi."penat weh! ingat tak penat ke?!keje kat cni xabis lagi dah suh pi sana!" (jerit miss N dlm hati) dan di saat itu lah miss N menangis sbb geram!huwaaaa....sgt geram smpai menangis.menangis2 pun miss N pi jugak.esok nye tu miss N kena ke situ lagi...pendek cite 2 hari sebelum raya ngn minggu lepas raya mmg idup miss N dalam kepeningan...mcm jadi jurugegas je keje nye.kesimpulannya sangat memenatkan.

cite kedua

tajuk:kek pisang , karipap dan sate (sequel days b4 n after raya cina)
watak utama: miss N lagi

miss N seorg yg suka makan.dan mcm nak menangis bila miss N xdapat makan.terutamanya time lunch.paling menyedihkan spjg pagi smpai pukul 4 baru lah miss N dapat mkn.itu pun kek pisang!uhuk begitu menyedihkan.esoknya...miss N bawa bekal karipap.dan itu lah mknan lunch nye smpai balik opis.meraungggggg!(miss N meraung dlm hati lagi).tapi idup miss N diselamatkan...Allah tidak akan membiarkan hmbaNya sentiasa dlm kesedihan...makaseh miss sdy (nama sebenar) sebb teman miss N pegi makan sate.howahhhh oishi!!!!!(howahhh sedapnya!!!!-terjemahan).kesimpulannya....lepas ni miss N akan sgt dan lebih menghargai kek pisang, karipap dan sate.

cite ketiga

tajuk:dah pening
watak utama:asyik2 miss N

.......rasanya cite miss N berakhir dgn cite kedua je.sbb miss N pun xtau macam mana hidupnya pada hari2 yang seterusnya.

...........................................................................................................

sesungguhnya Allah lebih mengetahui apa yg terbaik untuk umatNya.setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya.Allah Maha Penyayang...Allah tidak akan memberi sesuatu yg tidak membawa kebaikan kepada umatNya.Percaya, yakin dan redha lah dengan ketentuan Allah. Insyaallah..kesusahan hari ini adalah untuk kebahagiaan hari esok =) ...peace(^_^)v

3 comments:

Wanie said...

Bismillahirahmanirahim...
Pes time menapak kat cni dpt jd pes lg..hehe...
Sbr2 Kak Sue..hee...
Kek Pisang de lg tak..mintak ckit.. :P

akusue said...

hahah...meh2 wanie...kek pisang ada lagik...tapi bukan yg aritu a...yg aritu nye dah selamat...keh3

Wanie said...

dh selamat di mam dlm peyot kak sue..grr...
lalalala...