royalty free images

Monday, December 15, 2008

hari ni mood manyak tak baik wooo

bgn pagi hari ni seperti biasa dan datang opis seperti biasa.cuma luar biasanya pagi tadi aku makan nasik sambal udang.sambal udang yg mak aku panaskan bikin aku panas skali...bau nye x tahan.jadi pagi2 lagi aku dah bekpes nasi ngn smbal udang.tapi efeknye smpai skang.huh.di tambah pula dengan kesaketan di bahagian bahu kiri di bahagian belakang menyebbkan mood aku sgt tidak baik.terasa sgt penat dan saket.saket perut ni efek sejak aku mkn prosperity beger lagi...tapi sebab aku tak tahan godaan..aku bedal jugak beger kekayaan yg dagingnya disaluti kuah lada hitam tu...mujur aku x amik dabel kalau tidak pasti aku bertukau jadi hulk!huh.dan tadi pagi keputusan utk mkn smbal udang sgt tidak menggalakkan.menambahkan kerasatidaksedapan perut ini menyebabkan mood aku sgt tidak baik(aku ulang lagi ayat ini).dan semalam pagi2 buta aku telah belasah air nescafe susu bancuhan aku sendiri.mmg dah lama aku pantang dr minum air ini..sbb efeknye lebih dasat dr beger kekayaan...tapi mmg...aku dah tak tahan godaan...aku minum dgn terujenye..ha ni la efeknye.dan tengah hari smlm adik aku beli nescafe minuman dalam tin ice cool tu ke hape tah..dan aku minum jugak...jadi padah dan natijah hari ni aku dapat...jadi konklusinya aku saket perut tambah saket bahu sama dengan xde mood.

dtg kat opis tgk muka sorg apek ni...sgt menensenkan.dtg pulak ofis mate tanya itu ini...sgt menensenkan jugak..dgn sore ala2 kerek dan tensen aku jawab...sorilah ye...saye tdk sengaje.peace2..kemudian aku kaber balik dgn soklan..."tgh hari jap gi lunch x?"(saket2 perut pun ada hati nak makan lagi)

ayat utk perenggan ini xde kaitan dgn penyataan2 ayat2 diatas.hari sabtu lalu pergi kenduri sedare..kiss2 pipi bagai...he...buat seketika aku rasa sebak ari sabtu tu...sedare yg dah lama tak jumpe...kalau selisih tepi jln pun sure tak kenal...alhamdulillah aku berkesempatan utk pergi menziarah di hari perkahwinan slh seorg anaknya walaupun ada yg patut aku lepaskan.takpelah...dalam ekonomi ini di panggil opportunity cost.tpakse melepaskan demi mendapatkan sesuatu.human wants is unlimited but the resources are limited.manusia merancang tapi Allah yg menentukan.walau dlm kedah saje tapi ari sabtu lalu sgt memenatkan...alhamdulillah sume selesai dgn baik..

1 comment:

Anonymous said...

cik sue,

aku pn gi kenduri sampai 2 kali hari sabtu tuh...jumpa org yg dh berkurun lama xjumpe. phm la perasaan ko tuh.

pasal prosperity burger tuh, aku teringat kisah sedih aku last year, masuk spital sbb burger tuh. masuk drip. tahun ni aku xmo dah, tajam gile kuah lada hitam tuh... 5 hari aku sakit perut.

lastly, aku harap perut ko ok2 je. jgn jadi cam aku dhle.

weih, lama tak jumpa ko. bulan 3 ni aku nk gi jln penang ngan kedah, tungguuuuuuu... bleh jadi tour guide aku. kalu ko sudi la...