royalty free images

Tuesday, October 21, 2008

kad raye, kueh raye dan duit raye


salam syawal ke 21....lagi 8 ari nak masuk ke zulkaedah...pose 6 dah setel?hak2...ini kad2 raye aku dpt utk tahun ni.lokasi penggambaran kat bilik aku di atas rak buku aku...so kalau nampak apa2 yg tak patut nmpak tu buat2 tak nmpak je lah ye...korg usha kad tu cukup lah.heheheh.bermula dari kiri...

1)kad raye dari yana teman lepak setv aku masa kat matrik...budak ni minat jay chou..saspen gak ingatkan nak dpt kad raye muka jay chou dr dia...keh3...nasib bek maseh terkawal lagi.tq yana.

2)kad raye dari syima...ini kad raye pes sampai tau...siap ada duit laye lagi...amount?huh tak payah tanye la...nak beli ayaq sirap pun x cukup...tapi xpe...saya menghargai pemberian anda...mwahhhh...tq syima.

3)kad raye dari beih...mula2 dpt tertanya2 jugak nape beih kasik kad raye yg ada label pakcik balik kg neh....sbb aku mmg xpayah balik kg...tapi bila aku belek betul2 kat kete pakcik tu no plat dia kac...keh3...dok kedah upenye pakcik tu...time kasih beih.

4)kad seterusnya ini dtgnye dari heli...bleh wat main dam kad heli ni...tulisan nye cntek..***tulisan yg len pun cntek gak...tapi aku nak puji tulisan heli jugak...kah3.ada bnyk soklan dlm kad ni...tapi yg aku ingat heli tnya baju laye aku bape pasang...baju laye k su 5 pasang...xtend skali ngn laye aji.keh3.soklan pasal duit laye wat2 tak nampak jeee.tq heli.

5)ini kad dari azim n keluarga...my pren masa setadi...sesimple org nye maka simple jugak tulisan nye.hak2.tapi aku suka kombinasi kaler kad nye...itam putih dan kelabu...time kasih azim.

6)kad ini dtgnye dr sabah dr mbe aku yg keje kat sabah...tq mr K...ekeke tlg jgn gosip...pakwe org dia neh...aduuyai.

7)kad sponsor ini datangnya dari qina...ekekeke..ni pun mbe mase setadi dan selepak aku suatu ketika dahulu.kerana jarak yg memisahkan jadi xde dah le lepak2 bsame ni.kad qina ini di sponsor oleh pak lang nye.dalam kad tersebut ada gmbo...tapi bukan gmbo qina...gmbo paklang nye brsama staf2nye...keh3...hmpeh ko qina.len kali kasik yg ada gmbo ko ngn aku ke...aku saje je ke...kah3..tq qina kerana diriku begitu berharge.

bawah dari kanan

8) kad laye ni dr kak ct...time kasih kak ct...cntek kad ini...aku x penah jumpa lagi kak ct...slalu berinteraksi kat laman blog heliza je...kdg2 ada gak emel n sms.semoga suatu ari nanti aku bertemu kak ct...bleh claim duit laye..muahahahaha

9)kad yg berwarna ijo ada lambang ng kedah tu dtgnye dr mbe aku yg keje ngn gomen.azziyati...he time kasih azziyati.masa dapat saspen je aku ingat sapelah org gomen anta kad laye kad aku...upenye mbe satu skolah...hehe.

10)kad laye ni dari ira n asben...tq ira n asben.ko xpenah lupe anta kad ke aku walaupun bertahun2 dah x jumpa...huuu...rindunye.

11)wah...upenye 11 kad aku dapat tahun ni...hak2 bnyk jugak berbanding tahun lepas.kad yg terakhir sampai neh dtgnye dr Heliza...aduyaiiii...wat aku tido ngn kad laye dia je malam aku terima tu...wakakakaka.walaupun ada signature heliza je kat dlm tu...xde kata2 ayat2 cinta sudah cukup meneruja kan ati aku(poyos)...ekekeke...tq Heliza...n tak lupa to miss Z.

maklumat tambahan...ada jugak kad laye yg tak sampai...huhu hampes nye mr posmen...tapi xpe mgkin ada kesulitan menyebabkan aku tak terima kad tersebut...tq buat k ngah noorul...huwaaaaaa...sedih wooooo kad k ngah x smpai...uhuk2.



heheh...selain kad laye aku dapat kueh laye ngn balang laye yg cun.teruje wooo...selama 26 tahun idop ni pes time dapat kueh laye beserta balang yg cntek.time kasih to miss S.hak2.sedap2 kueh laye nye..4 jenis sumenye...maruku,almond london,honey joy n tat nenas.sume miss S wat sendiri dan balang2 tersebut pun hasil tgn miss S jugak.time kasih miss S...saye sgt terharu...sob2.

luit laye ada dapat jugak...dari kakak n abg ipo,dari org kat tempat keje haku ni...plus2 bleh la wat duit minyak time laye ngn wat topup kredit nset aku.hak2...tq tq tq tahun depan bagi la lagi.


last skali nak berpantun sket

indahnya sgguh di hari raya
ramai org bsuka ria
kad laye duit laye kueh laye aku terima
terima kaseh yg tak terhingga buat semua

mwah mwah mwah....lihat lah dunia....pjgnye n3 aku...hua3

7 comments:

theconfused said...

hooooooooooooooooo..last2 hg jamu aku ayaq ribena jaaa... :P

cewaaaaaaaaaaahhhhhh... kuih gunting2 hg tuh mmg best.. mana gambo?? mana?

.::Wanie::. said...

Nak kad raya ija...cewah dan dan..hehe
Kak ade sesuatu utk mu di blog ku :D

ladypink said...

sue cayang...pls take sumting frm my blog ek ;) muah2

sachikuga said...

ksue,sile ke blog saye tuk amek seswatu..tq..hee :D

Mr PenyuBiru said...

salam ziarah..
dtg dari blog cikkompius. (saje nak promote blog dia neh.hehe..)

sempat lagi ni, Slmt Hr Ry yer!

theconfused said...

ko nih kat sini pon ada ker penyu?

akusue said...

the confused: hoho tahun ni aku xsempat amik gmbo kueh2 laye umah aku a...along bukan ayaq ribena la...ayaq blekaren...sedap dak aku bancuh?

wanie k lady n effa...tq beri2 much nanti i tempek kat blog. =).best2

mr penyubiru...time kasih sbb sudi berenang smpai ke sini...nnti bila theconfused dah bayar royalti utk promosi blog nye jgn lupe blanje saye tau.slmt hr raye jugak

theconfused: ko ni...biar le blog aku pemes sket...ekeke