royalty free images

Wednesday, November 5, 2008

kisah aku, dia dan pepatung kat umah aku

saja aku nak tulih n3 ni...hahaha...jrg aku cite kisah aku kat umah.dan ternyata n3 ni bukan kisah harian aku kat umah pun.hoho.aku cuma nak cite pada ari sabtu yg lalu...malam a...aku ke dapo pastu aku pi buka peti ais nak minum air..skali tetibe ada sekor pepatung termasuk dlm peti ais n dia bleh pegi langgar tempat yg wane putih yg sejuk kat peti ais tu(aku x tau nama mende alah tu korg check sendiri kat peti ais korg kang ye).lepas tu mula2 niat nak menyelamatkan pepatung tu so aku hamik la dia dgn memegang sayapnye dengan penuh hati2.sekali niat aku berubah.aku teringat kamera aku.hua3.selamat la pepatung ni jd model xberbayau aku.sbb mgkin dia kesejukan so pepatung ini sgt mesra alam...aku letak kat tapak tangan pun dia x larik..i mean x terbang.mane ada pepatung larik kan...abeh la geng2 marathon tu kalau pepatung bleh larik.pastu konon tgn dah penuh sbb tgn kiri pegang pepatung tgn kanan pegang cawan air so dgn suke2 ati aku suh adik aku amikkan kamera...maka lari lah dia ke bilik haku pegi amik kamera.sangat mengikut perintah betul adik aku ni.terima kasih adik =).selepas tu bermula aksi menangkap gmbo...hulamak.flash sane sini.pokus baik punye.close up cun punye.flash lagi.smpai satu saat.aku dapati pepatung tu dah cam keras.kaku.kelu.aku sentuh ekor dia.bergerak.he.blum mati.pada firasat aku pepatung tu dah tahap penin.sbb nye lampu flash tu silaukan mate dia...itu la aku dah pesan sbg model beli la satu spec mate itam xde la silau.xnak.degil!.bila dia cam dah terbalik terbalik.kesian plak aku tgk.so aku suh dia take a break.lepas 15 minit dia masih dalam keadaan same aku dah panik.aku kasik dia minum air pastu aku kuar n taruk dia kat pokok bunga depan umah aku.hehe.aku harap2 penin dia ilang.sok pagi nye lupa nak check dia ok lagi atau dah jadi arwah.keh3.gmbo pepatung yg msem tu nanti aku tepek ek.wane biru u..kelas gitu!.demikian lah kisah seekor pepatung yg penah jadi model aku.tak sempat sign kontrak pun.hu ;p

***amaran:jgn tiru aksi di atas. mendera binatang adalah satu dosa.he saye janji xwat dah!

1 comment:

Datin Tyka said...

salam.. tyka telah menukar blog .. sila tukar link .. mekaseh.. http://tyka121.selamba.net